- Een tiende jubileumeditie die schittert!
- “Laat die dollars maar komen”
- Alles onder controle
- Onvermoeibaar verduurzamen
- Verder dan het potje beits
Terugblik
Promotie
Een vakbeurs is er voor de promotie van je product, je bedrijf, maar wat mij betreft ook voor het vakgebied als geheel. Zowel voor standhouders als bezoekers is het dan een geslaagde dag. Als je net zelf promotie hebt gemaakt, hangt de vlag al in top bij bínnenkomst, natuurlijk.
Dik anderhalf jaar, sinds de lancering van vakblad Procesinfra Uptime ben ik tegelijk hoofdredacteur en eindredacteur (van Oppervlaktetechnieken) geweest. Dat lijkt misschien erg op elkaar, maar dat is het zeker niet. Net als d’tjes en t’tjes taalkundige onbenulligheden lijken, kan het ineens een enorm verschil maken. Spel maar eens ‘verbandtrommel’ met een ‘d’ in plaats van ‘dt’!
En wat is dan het verschil? Zoals ik op mijn 12,5-jarig bedrijfsjubileum in november zal uitleggen, waar ik een lezing geef over de toekomst van vakbladen, richt een eindredacteur zich vooral op de afzonderlijke editie, en de hoofdredacteur op de hele kleur en toon, ja zelfs de koers en positionering. Concreet: met het interdisciplinaire vakblad voor instandhouding en beschikbaarheid van technische systemen Procesinfra Uptime doe ik ook de doelgroepbereiking en het internetbeleid. Sinds deze editie ben ik niet meer eindredacteur maar hoofdredacteur van Oppervlaktetechnieken. Dus dat gaat een hoop bomen kosten.
Nou, dat ook weer niet, want we gaan ook een hedendaagse mix van print en online nastreven. De ervaringen met de Procesinfra Uptime, die zich richt op de maintenancesector, dus onderhoud aan procesinstallaties en dergelijke, zullen de komende anderhalf jaar zeker ten goede komen aan Oppervlaktetechnieken! De jonge generatie doet álles via internet. Die mogen we niet mislopen, want kotertjes moeten uiteindelijk wel coatertjes willen worden!
Zo wordt het vakgebied Materiaalverduurzaming maximaal uitgedragen. Zodat we niet als kostenpost gezien worden, maar als waardevolle bijdrage aan de Nederlandse verdiencapaciteit. Dat is nog eens promotie!
Edward Uittenbroek
Hoofdredacteur Oppervlaktetechnieken
oppervlaktetechnieken@jetvertising.nl