CKT kan cursussen moderniseren door het toevoegen van technische ontwikkelingen en andere actualiteiten, fotomateriaal, en interactieve lesmethoden waaronder internettoepassingen. CKT kan desgewenst bijdragen aan de marketing.
Vanaf zomer 2009 wordt aangeboden:
1. Een bedrijfsinterne workshopserie waarbij bedrijven de drie thema’s Kwaliteit, Procescalculaties en Klantenbinding in hun onderlinge samenhang optimaliseren. Centraal staat de periodieke brainstorm door medewerkers, die zelf aan de slag gaan met het bedrijf als practicumruimte. Men wordt begeleid bij het vullen van de ideeënbus, en er is een internetcursus als oefenmateriaal waarbij men door een “bedrijfsavontuur” geleid wordt, dat al tot veel verbeteropties leidt. De inventarisatiestappen en optimalisatiemogelijkheden uit dit oefentraject kunnen op geschikte momenten ook op onderdelen van het bedrijf toegepast worden.
2. Een bedrijfscoachingstraject waarbij Procesoptimalisatie centraal staat door met name de flessenhals te vinden en de interne logistiek te optimaliseren.
3. Desgewenst kan CKT ook úw bedrijf helpen de eigen marktpositie verder te versterken. De parate en direct na te zoeken kennis uit meer dan 100 bezochte congressen en circa tien vakbladen staan tot uw beschikking.